Wójt Gminy Mochowo informuje, iż planuje złożyć na początku 2017 roku wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW) w Warszawie na dofinansowanie w 2017 roku działań z zakresu usuwania i unieszkodliwiania azbestu na terenie gminy Mochowo.

 

Zgodnie z Programem przeznaczania środków WFOŚiGW w Warszawie na dofinansowanie działań z zakresu usuwania i unieszkodliwiania azbestu na terenie Województwa Mazowieckiego dofinansowaniem mogą być objęte tylko:

  1. posesje będące w Programie usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Mochowo na lata 2008 – 2032;
  2. osoby fizyczne nie prowadzące żadnej działalności gospodarczej za wyjątkiem działalności rolniczej.

Dofinansowaniem objęte są:

  • koszt demontażu płyt azbestowych;
  • koszt przewiezienia azbestu z miejsca demontażu do miejsca unieszkodliwienia;
  • koszt unieszkodliwienia azbestu;

 

DOFINANSOWANIE NIE OBEJMUJE KOSZTU WYKONANIA NOWEGO POKRYCIA DACHOWEGO.

 

W związku z powyższym osoby zainteresowane usunięciem i unieszkodliwieniem w 2017 r. azbestu zlokalizowanego na ich posesji proszę o zgłoszenie się osobiście do tut. Urzędu – pokój nr 9, pobranie druku podania wraz z niezbędnymi formularzami, wypełnienie ich i złożenie w Urzędzie Gminy w Mochowie w pokoju nr 13 (Sekretariat) do dnia 13.01.2017 r.

W następnych latach gmina będzie składała wnioski do WFOŚiGW w Warszawie na dofinansowanie działań z zakresu usuwania i unieszkodliwiania azbestu na terenie gminy Mochowo w zależności od aktualnych zasad dofinansowywania.